نان‌های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان‌های پرطرفدار به‌حساب می‌آید. در این مطلب طرز تهیه نان نارگیلی آموزش داده شده است و شما می‌توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید.

Coconut Cupcake - کاپ کیک نارگیلی

به گزارش همشهری‌آنلاین، هنر آشپزی به حدی جذاب و شیرین است که افراد را از رشته‌های مختلف با گرایش‌های متفاوت به سمت خود می‌کشاند. روزنامه همشهری در صفحه «روز هفتم» خود نیز به این هنر پرداخته و طرز تهیه نان نارگیلی را از زبان هدی شهرکی‌مقدم، آشپز جوان و معمار، آموزش داده است که در ادامه می‌خوانید:

نان‌های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان‌های پرطرفدار به‌حساب می‌آید. گاهی نان‌ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می‌کنند و گاهی روی نان را از مواد مختلف پوشش می‌دهند. در این دستور تهیه نان، پودر نارگیل به‌کار رفته و بسیار مقوی و مفید است.

مواد لازم

آرد شیرینی‌پزی: ۲پیمانه
خمیرمایه: یک قاشق چای‌خوری
نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
شکر: یک‌چهارم پیمانه
تخم‌مرغ: یک عدد
شیر: نصف پیمانه
روغن مایع: یک‌هشتم پیمانه
وانیل: یک قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای کراست روی نان

کره: ۲۰ گرم
شکر: یک‌چهارم پیمانه
سفیده تخم‌مرغ: یک عدد
پودر نارگیل: نصف پیمانه

طرز تهیه نان نارگیلی | فوت و فن درست کردن کاپ‌کیک نارگیلی

طرز تهیه نان نارگیلی

۱- ابتدا به شیر ولرم خمیرمایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید. حالا تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کرده و به‌علاوه روغن مایع با تمام مواد هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

۲- سپس آرد و نمک را کم‌کم اضافه کرده و شروع به ورزدادن کنید تا جایی‌که خمیر لطیف شده و به‌ دست نچسبد. حدودا ۱۰دقیقه باید ورز داده شود. سپس خمیر را چانه بگیرید و داخل ظرف بگذارید. روی ظرف پارچه بیندازید و یک ساعت به خمیر استراحت دهید تا حجم آن دوبرابر شود.

۳- برای تهیه کراست روی نان، کره و شکر را در ظرفی تمیز ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس سفیده تخم‌مرغ را اضافه کنید و بعد از اینکه مواد کاملا مخلوط شد، نوبت به اضافه‌کردن پودر نارگیل می‌رسد، در حدی که پودر با مواد قبلی مخلوط شود، مواد را هم بزنید.

۴- حالا خمیر را که دوبرابر شده است، از کاسه دربیاورید و به تعداد دلخواه تقسیم کنید. هر قسمت را با دست گرد کنید و چانه بگیرید و در قالب کاپ‌کیک بریزید و روی آن کراست نارگیلی را پخش کنید. می‌توانید داخل خمیر را هم کمی کراست نارگیلی بگذارید که اصطلاحا نان مغزدار می‌شود.

۵- در این مرحله نان‌ها را درون فر از قبل گرم‌شده با دمای ۱۸۰درجه، به‌مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت قرار دهید.

کد خبر 619047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha